STAŽUOTĖ „STEAM UGDYMAS ESTIJOS ŠVIETIME“.

  • Paskelbė : Rita Štaupienė
  • Paskelbta: 2024-03-17
  • Kategorija: Pranešimai

Kovo 4 - 8 dienomis, kartu su Panevėžio miesto švietimiečių komanda, mūsų gimnazijos direktoriaus pavaduotojos ugdymui Daiva Mackevičienė, Ramutė Matusevičiūtė ir biologijos mokytoja Rita Štaupienė vyko į kvalifikacijos tobulinimo kelionę ir dalyvavo stažuotėje „STEAM ugdymas Estijos švietime“. Projekto „Tūkstantmečio mokyklos I“ dalyviai turėjo išskirtinę galimybę susipažinti su Estijos švietimo sistema, pasiekimais ir planuojamomis reformomis.

Stažuotės metu svečiavomės Talino XXI mokykloje, valstybinėje Mustamae gimnazijoje ir Tartu Jaan Poska gimnazijoje. Visos mokyklos skirtingos savo prioritetais ir veiklų kryptimis, patirtimis, vertybėmis, mokinių pasiekimais, bet visos jos organizuoja šiuolaikinį XXI amžiaus švietimą, visos kryptingai ugdo atsakingus jaunus žmones, ateities piliečius. Visose aplankytose įstaigose diegiamos inovacijos, tuo pačiu puoselėjant tradicijas, veikia aiškūs susitarimai, organizuojamas patirtinis ugdymas. Visose mokyklose akcentuojama pagrindinė vertybė- švietimas ir išsilavinimas.

Lankėmės Talino sveikatos muziejuje ir didžiausiame Baltijos šalyse Tartu „AHHAA mokslo ir žinių centre“. Muziejų edukatoriai pristatė bendradarbiavimo su bendrojo ugdymo mokyklomis galimybes, siūlomas STEAM dalykų edukacines programas, kurios  yra suderintos su Estijos nacionaline mokymo programa.

Po vizitų mokyklose ir muziejuose vykome į Tartu miesto rotušę, kur dalyvavome susitikime su Tartu miesto vicemeru Lemmit Kaplinski ir švietimo ir kultūros departamento vadovu Riho Raave. Pristatydami  šalies švietimo strategijas, miesto vadovai akcentavo, kad aukštus Estijos mokinių pasiekimus nulemia valdžios pasitikėjimas mokyklų vadovais ir mokytojais, sėkmingas visų grandžių bendradarbiavimas ir mokykloms suteiktas autonomiškumas.

Stažuotės refleksiją moderavo Estijos švietimo ekspertai Sirje ir Georg Aher, kurie kompetetingai atsakė į kvalifikacijos tobulinimo programos dalyvius dominusius klausimus.

Į Panevėžį grįžome praturtėję konkrečia informacija apie Estijos švietimo tradicijas ir inovacijas, modernias mokymosi aplinkas, kryptingai organizuojamą mokinių patirtinį ugdymąsi. Šiandien, kai visi įspūdžiai gula į vientisą dėlionę, svarbu išsigryninti, kokią veiksmingą estų patirtį vertėtų pritaikyti savo ugdymo įstaigoje.

 

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos